ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Προς το Σύλλογο Διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

 

Τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφοριών-επικοινωνιών στην Παιδεία & η χρήση τους στο Μουσικό Σχολείο Θεσ/νίκης

Διαπιστώσεις – Στοχεύσεις – Προοπτικές – Προτάσεις

 

 

Θεσσαλονίκη, 30 Οκτωβρίου 2006

 

Επιχειρώντας τη διατύπωση μιας άμεσης πρότασης εξοπλισμού του Σχολείου με ηλεκτρονικά μέσα πληροφοριών-επικοινωνιών, κρίναμε σκόπιμη μια επισκόπηση της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής στους τομείς της ψηφιακής στρατηγικής και της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην παιδεία. Επίσης, παραθέτουμε στοιχεία της διαμορφούμενης κατάστασης στην Ελλάδα σε επίπεδο δικτυακών υποδομών και ενδείξεις / εμπειρίες από επιμορφωτικές προσπάθειες οι οποίες καταγράφουν τις έντονες ανησυχίες και ζυμώσεις στο ζήτημα της εισόδου των ψηφιακών μέσων στην παιδεία. Ο στόχος αυτής της εισήγησης είναι να ενημερωθούν εκτενέστερα οι καθηγητές ώστε να μπορέσει ο σύλλογος διδασκόντων του ΜΣΘ να συζητήσει ένα κεντρικό θέμα για το παρόν και το μέλλον του Σχολείου, έχοντας προετοιμαστεί επαρκώς.

 

Α. ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙΡΙΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ

Ανατρέχοντας στο μήνα που μας πέρασε, μπορούμε να βρούμε υλικό που εύγλωττα περιγράφει τα δομικά ζητήματα, την νοοτροπία, τη στόχευση, τις αγκυλώσεις, τα επιτεύγματα και τις προοπτικές του ζητήματος: "Πληροφορική & Εκπαίδευση στην Ελλάδα".

Στις 26/9/2006 παρακολουθήσαμε ως πρώτη είδηση στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο την κυβερνητική πρόταση για την νέα ψηφιακή στρατηγική που στοχεύει στην ταχύτερη διείσδυση των ευρυζωνικών δικτύων και στη μείωση των τιμών χρήσης. Μεταξύ άλλων προβλέπεται: σύνδεση 75 δήμων με οπτικές ίνες, δημιουργία ασύρματου δικτύου σε 150 δήμους, ενίσχυση του πανελλήνιου σχολικού δικτύου, αξιοποίηση του δορυφόρου Hellas Sat (ΕΤ-3, ΤV100).

Στις 29/9/2006 η είδηση ότι έρευνα της ΕΕ κατατάσσει την Ελλάδα "ουραγό μεταξύ των χωρών της ΕΕ στη διάδοση του Διαδικτύου στα σχολεία" ήρθε μέσω του Associated Press να προστεθεί σε μια σειρά αρνητικών αποτυπώσεων της διείσδυσης της πληροφορικής στην Ελλάδα (διαβάστε εδώ ή εδώ).

Στις 7/10/2006 έγινε στη Θεσσαλονίκη η απονομή ηλεκτρονικών υπολογιστών στους αριστούχους μαθητές των Γυμνασίων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη αναφορά στο νέο περιβάλλον της παιδείας που διαμορφώνει η διείσδυση της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών έγινε από τον Ειδικό Γραμματέα Τεχνολογικού Τομέα Ανωτάτης Εκπαίδευσης κ. Κ. Σούτσα που μετέφερε μήνυμα της Υπουργού Παιδείας, από τον Περ/κό Δ/ντή Εκ/σης Κ. Μακεδονίας κ. Γ. Καρατάσιο, και  από το Δ/ντή Β/θμιας Εκ/σης Αν. Θεσσαλονίκης κ. Η. Παρασκευά. Η βράβευση αυτή έγινε στα πλαίσια κεντρικής πολιτικής επιλογής της κυβέρνησης.

Β. ΔΥΟ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ

4η Διημερίδα "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών -  Εκπαίδευση, Ασφάλεια, Δίκτυα υψηλών ταχυτήτων" Πτολεμαΐδα, 22-23/9/2006.

Η συνάντηση της Πτολεμαΐδας, σύντομη σε διάρκεια, αποδείχθηκε άριστα οργανωμένη, έχοντας ως κεντρικό άξονα την εφαρμοσμένη πληροφορική σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, τόσο στην α/βάθμια όσο και στη β/βάθμια εκπαίδευση. Έδωσε έμφαση σε θέματα Ελεύθερου Λογισμικού (λειτουργικά συστήματα, εφαρμογές γραφείου, εκπαιδευτικό λογισμικό), σε προγράμματα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης-συνεργασίας σχολείων (etwinning), και φυσικά στην ασφάλεια δικτύων και ασφαλή  πλοήγηση των ανήλικων. Η παρουσίαση της δράσης και των προοπτικών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου αποκάλυψε μια ισχυρή δυναμική, οφειλόμενη σε ορθή στόχευση και σε άξιο στελεχικό δυναμικό. Γενικά, με πληθώρα παράπλευρων θεμάτων (ηλεκτρονικό εμπόριο, τεχνικές αναλύσεις υποδομών κ.ά.) και την έντονη παρουσία των καθηγητών του κλάδου ΠΕ19, η διημερίδα ήταν σταθερά προσανατολισμένη προς την εργαλειακή χρήση της πληροφορικής γύρω από τους στόχους της παιδείας, αποφεύγοντας εξειδικεύσεις, κλαδικές οπτικές και έμφαση στην πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο. Δείτε τις εισηγήσεις του συνεδρίου εδώ ή εδώ.

5ο Συνέδριο Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση «Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση»[1] Α.Π.Θ. και Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 5 - 8 Οκτωβρίου 2006.

Η συνάντηση της Θεσσαλονίκης, με πολλές διεθνείς συμμετοχές, είχε ως τροχοπέδη παρακολούθησης το κόστος συμμετοχής των € 120. Με πολλές ενδιαφέρουσες, εξειδικευμένες εφαρμογές που αναφέρονταν στην γ/βάθμια εκπαίδευση εμφανιζόταν να ξεκινά με προϋπόθεση ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο εφαρμογής της πληροφορικής. Επιδιώκοντας «την διεύρυνση  της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας μέσω της ανάπτυξης διαλόγου μεταξύ ερευνητών» στην παιδευτική διαδικασία, και θεωρώντας ως δεδομένες τις επαρκείς τεχνικές υποδομές, φαινόταν να στοχεύει σε επιστημονικές καινοτομίες. Το πρόγραμμα του συνεδρίου της ΕΤΠΕ έδειχνε να έχει ως προτεραιότητα το ίδιο το γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής, πλαισιώνοντας την τεχνογνωσία και τα επιστημονικά/ερευνητικά προγράμματα με την εφαρμοσμένη πληροφορική επί παντός γνωστικού αντικειμένου και το ίδιο το Συνέδριο δεν έδειχνε να αναζητεί διακαώς μια συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το έγγραφο ανακοίνωσης του συνεδρίου δεν ανέφερε το κόστος συμμετοχής, (παραπέμποντας για πληροφορίες σε λανθασμένη ιστοσελίδα και e-mail), ενώ το συνοδευτικό έγγραφο καλούσε τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων να παρέχουν "διευκόλυνση" σε όσους καθηγητές επιθυμούσαν να συμμετάσχουν.

Γ. Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Οι υπογράφοντες, λαμβάνοντας υπ’ όψιν:

·   Τις χρόνιες καθυστερήσεις στους εξοπλισμούς Η/Υ, δικτύων, εποπτικών μέσων στο ΜΣΘ

·   Την αναγκαιότητα για βελτίωση της λειτουργικότητας της γραμματειακής υποστήριξης και μηχανοργάνωσης του Σχολείου

·   Την ιδιαιτερότητα του Μουσικού Σχολείου και τον ιδιαίτερης σημασίας ρόλο της πληροφορικής στην προβολή του.

·   Την αναγκαιότητα για επαύξηση του παρεχομένου επιπέδου γνώσεων μέσα από το πλαίσιο που προδιαγράφουν οι κυβερνητικές επιλογές και η διεθνής πρακτική

·   Τις αυξανόμενες, διαρκείς ανάγκες των καθηγητών για πρόσβαση σε Η/Υ και στο διαδίκτυο

·   Τις επαφές με τους υπεύθυνους του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που επιθυμούν τη συνεργασία και στηρίζουν την ιστοσελίδα του ΜΣΘ με πολλαπλάσιο του προβλεπόμενου χώρου και την κατά προτεραιότητα αναβάθμιση στις ευρυζωνικές προσβάσεις του ΜΣΘ.

·   Τους κινδύνους από την χρήση των πληροφορικών συστημάτων στην παιδεία (στείρα αναπαραγωγή γνωστικού αντικειμένου, παθητική χρήση των μέσων, εφαρμογές μη συμβατές με την ηλικία και το επίπεδο των μαθητών, διάχυση της ψευδαίσθησης ότι η πληροφορική υποκαθιστά τη δράση και την ανθρώπινη ευφυΐα) που απαιτούν έγκαιρο σχεδιασμό και εγρήγορση.

Ζητούν από το σύλλογο καθηγητών, να εγκρίνει στην πρώτη συνεδρίαση τη διάθεση του ποσού των ~10.000 € σύμφωνα με το παρακάτω σχέδιο:

ΕΙΔΟΣ

ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΟΣ

ΣΥΝΟΛΟ

Η/Υ  Σταθεροί / Φορητοί

5 (ή 4+1)

1000

5000

DSL Modem

1

100

100

Router 24-32

1

900

900

Βιντεοπροβολέας

3

1000

3000

Καλωδίωση (επέκταση /αναβάθμιση) και εργασίες

 

 

 

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

 

 

   ~ 10000

 

Η πρόταση κατανομής του υλικού έχει ως εξής:

Ένας Η/Υ στην αίθουσα Α14 με κύριο στόχο την εξυπηρέτηση της μηχανοργάνωσης από κοινού με τον υπάρχοντα Η/Υ.

Δύο υπολογιστές στην αίθουσα Α13, εναλλακτικά ένας στην Α13 και ένας στην Α15.

Ένας Η/Υ στην αίθουσα καθηγητών του ισογείου

Ένας Η/Υ στην αίθουσα καθηγητών του α' ορόφου

Οι βιντεοπροβολείς θα τοποθετηθούν σε σταθερή θέση στην αίθουσα του εργαστηρίου πληροφορικής, της βιβλιοθήκης και της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων.

Στο εκπαιδευτικό λογισμικό δεν περιλαμβάνεται επί του παρόντος κάποια πρόταση, λόγω του επείγοντος στην αγορά του hardware, χωρίς όμως να αποκλείεται κάποια πρόταση

Το ελληνικό εκπαιδευτικό λογισμικό διευρύνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τόσο στις εφαρμογές Windows, όσο και σε εφαρμογές ΕΛ/ΛΑΚ (Ελεύθερου λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα για Linux) σε όλους τους τομείς και τα αντικείμενα διδασκαλίας. Οι τελευταίες ιδιαίτερα, καταρρίπτουν και τους δισταγμούς που αφορούν το αυξημένο κόστος μιας ευρείας προμήθειας εμπορικού λογισμικού από τη Σχολική Επιτροπή. Επί πλέον θα πρέπει να τονιστεί ότι η αγορά εγκυκλοπαιδικού λογισμικού και η πρόσβαση σε τέτοιου είδους πληροφοριακό υλικό αντισταθμίζεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό από τις ίδιες τις πηγές του διαδικτύου, καθώς και τις ελεύθερες στη χρήση εγκυκλοπαίδειες.

Ζητούμε από τη Δ/νση και το σύλλογο καθηγητών του Σχολείου να ενστερνιστεί την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού ενός Σχολείου με νομαρχιακή εμβέλεια που εξυπηρετεί ένα τεράστιο, πληθυσμιακά, μητροπολιτικό δήμο. Επισημαίνουμε ότι η χρηματοδότηση του Σχολείου δεν είναι ανάλογη με το ρόλο που καλείται να επιτελέσει. Πέρα από το παράδοξο γεγονός ότι εμφανίζεται οικονομικά εξαρτώμενο από τον Δήμο Πυλαίας, το Μ.Σ.Θ. μπορεί να κινηθεί στην κατεύθυνση θεσμικής διεκδίκησης ευρύτερης χρηματοδότησης, καθώς και αξιοποίησης κοινοτικών πόρων. Μέχρι τότε, ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να αποτιμήσει το συνολικό ποσό που διατέθηκε για εξοπλισμούς πληροφορικής και επικοινωνιών στην τριετία 2004-2006 ως ποσοστό των συνολικών εξόδων και ως προτεραιότητα έναντι των εσόδων και των επιχορηγήσεων. Υπενθυμίζεται ότι ο μοναδικός ΗΥ που αγοράστηκε το προηγούμενο σχολικό έτος ήταν αυτός που τοποθετήθηκε στη Βιβλιοθήκη, δεν αξιοποιείται ως σήμερα πλήρως και το σύνολο της δαπάνης του (€ 1190) καλύφθηκε από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας.

Τα σχολεία α/βάθμιας β/βάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας απέχουν βέβαια από το Φινλανδικό (σημερινό) μοντέλο του ενός Η/Υ με internet ανά μαθητή. Το ΜΣΘ μπορεί σε διάρκεια δύο ετών να επιτύχει το στόχο ενός Η/Υ με internet και βιντεοπροβολέα ανά αίθουσα μαζικής διδασκαλίας. Σημαντικότερο όμως είναι, να επιτύχει άμεσα το στόχο: στοιχειώδης δυνατότητα πρόσβασης καθηγητών στο διαδίκτυο, επαρκής γραμματειακή υποστήριξη, άνετη μηχανοργάνωση, σχεδίαση και ασφάλεια δικτύου, προβολή του Σχολείου.

Είναι πιθανόν ότι μια περαιτέρω καθυστέρηση ενδέχεται να σημάνει την υποβάθμιση του Σχολείου στον τομέα αυτό, μη κατατάσσοντας το σε υψηλή θέση μέσα στο σύγχρονο εκπαιδευτικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον, και μη προσδίδοντας την δυναμική εκείνη που απαιτεί η προώθηση των επί μέρους στόχων του: πολιτιστικές παρεμβάσεις, πολιτισμική ανατροφοδότηση, καταγραφές υλικού, διαρκής ενημέρωση και προς τα έξω προβολή των δραστηριοτήτων, διασύνδεση με άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, φορείς μουσικής παιδείας και πολιτισμού.

 

Χρήσιμες Ηλεκτρονικής Διευθύνσεις για περαιτέρω διερεύνηση

Το Σχέδιο για την Ανάπτυξη της Ευρυζωνικότητας έως το 2008

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» 2007-20013 (αρχείο doc)

Προώθηση της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δ. Ελλάδος

Οι σχολικές συνεργασίες στην Ευρώπη

Υπ.Ε.Π.Θ / Κοινωνία της Πληροφορίας

Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΙΤΥ)

Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.

Κέντρο ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας

Linux & Ελεύθερο Ανοιχτού Κώδικα Λογισμικό

Εξελληνισμός του γραφικού περιβάλλοντος KDE

Ένωση Ελλήνων Χρηστών Internet

Ασύρματο Μητροπολιτικό Δίκτυο Θεσσαλονίκης

Key CERT – το 1ο Ελληνικό πιστοποιητικό πληροφορικής

Δράση ΔΙΟΔΟΣ – Ευρυζωνική πρόσβαση internet για φοιτητές

ADSLgr.com

adslguide.gr

 

Άλλες Ειδήσεις που κατέγραψε ο Τύπος

Ικανοποιητική άνοδος στις αγορές υψηλών τεχνολογιών το 2002 στην Ελλάδα (22/04/03)

Η Ελλάδα τελευταία στους στόχους που έθεσε η ΕΕ στην Εκπαίδευση (12/04)

Iντερνετ: το ακριβότερο στην Ευρώπη παρά τις μειώσεις που εξήγγειλε ο OTE (10/9/05)

Αδιέξοδο για το φθηνό ευρυζωνικό Internet στους φοιτητές (28/9/05)

Στη Βουλή το θέμα των αυξήσεων στις απλές συνδέσεις Internet (16/11/05)

Ακριβό Internet και φθηνές λύσεις (4/12/05)

Νέες αυξήσεις του ΟΤΕ (12/1/06)

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Ελλάδα για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (12/1/06)

Πώς θα πιστοποιείται η γνώση κομπιούτερ (15/1/06)

Θλιβερή ουραγός η Ελλάδα στις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις (23/1/06)

Επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ σχεδιάζει ο ΟΤΕ για το 2006 (23/1/06)

Ο ΟΤΕ υψώνει τείχη! (11/3/06)

Κατασχεμένοι υπολογιστές σε σχολεία και δήμους (21/3/06)

Τη 43η θέση παγκοσμίως καταλαμβάνει η Ελλάδα στη χρήση της πληροφορικής (31/3/06)

Ειδικές ευρυζωνικές υπηρεσίες για τα ΑμεΑ (10/4/06)

Οι Ευρυζωνικές Υπηρεσίες του ΟΤΕ (4/7/06)

Δεν "περπάτησε" η Δίοδος... (11/7/06)

Βροχή οι αιτήσεις για ευρυζωνικές συνδέσεις (26/7/2006)

Φορητοί υπολογιστές σε 65.000 φοιτητές (25/8/06)

Μεγαλώνει το χάσμα της ευρυζωνικότητας μέσα στην Ευρώπη (15/09/06)

Αυξάνεται η χρήση του Internet (27/09/06)

Εγγραφή στην Υπηρεσία Newsletter (σελίδα ευρυζωνικότητας Δ. Ελλάδος)

Έξι στους δέκα Έλληνες δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ υπολογιστή (5/10/06)

Πανελλαδικό πρόγραμμα για τη διάδοση της ευρυζωνικότητας ξεκινά ο ΟΤΕ (16/6/06)

Επαναστατικό το laptop των $100 για την ασφάλειά του (7/10/06)

Περισσότερο χρόνο online οι Ευρωπαίοι χρήστες (9/10/06)

Γρήγορο Internet με ρυθμούς... χελώνας (11/10/06)

Πρωτιά της Ελλάδας στην αύξηση ευρυζωνικών συνδέσεων (12/10/06)

 

 

 

Επί του (ηλεκτρονικού) πιεστηρίου:

Ομιλία του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή στην έναρξη του 1ου παγκοσμίου forum για τη διακυβέρνηση του διαδικτύου

1ο Παγκόσμιο Φόρουμ για τη Διακυβέρνηση του Διαδικτύου

1ο Παγκόσμιο Φόρουμ για τη Διακυβέρνηση του Διαδικτύου - YME

Δείτε τα ρεπορτάζ: 30-10-06 (α’)   30-10-06 (β’)   31-10-06

Παροχή e-mail & υπηρεσιών από το Π.Σ.Δ. στους μαθητές της β/θμιας εκ/σης

Επίσης: Διαδίκτυο – Νέοι – Σχολεία (Συζήτηση στην ΕΤ3)

Συνέδριο του Economist

Ι.Μ.Ε. Συνέδριο για τη διάσωση-διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς

 

Ειδήσεις:    

Η κυβέρνηση πιο κοντά στον υπολογιστή των 100 δολαρίων

Το Triple Play έρχεται

Εκπαίδευση Ενηλίκων στιςΝέες Τεχνολογίες (ΗΡΩΝ)

Ο Παγκόσμιος Ιστός έφτασε τους 100 εκατ. δικτυακούς τόπους

Η Google ξεπερνά την τηλεόραση σε διαφημιστικά έσοδα

Διαγωνισμός «Ημέρα για Ασφαλέστερο Διαδίκτυο 2007»

Internet: Pεκόρ με 100 εκατ. Ιστοσελίδες

Το 72% των μαθητών χρησιμοποιεί το Ίντερνετ

9 δισ. ευρώ από την Ε.Ε. στην έρευνα για τις τεχνολογίες πληροφορίας & επικοινωνίας

 

Οι υπογράφοντες

1

  ΖΥΓΟΥΡΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ

2

  ΒΕΤΣΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

3

  ΠΑΠΠΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

4

  ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

5

  ΛΙΘΟΠΟΥΛΟΥ ΔΩΡΟΘΕΑ

6

  ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΗΛΙΑΣ

7

  ΣΟΥΡΓΚΟΥΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

8

  ΒΛΕΤΣΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

9

  ΖΑΧΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

10

  ΑΡΙΔΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

11

  ΠΑΠΑΝΔΡΙΚΟΥ ΜΕΜΑ

12

  ΤΣΑΜΠΑΤΖΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

13

  ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

14

  ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

 

 

Αν δεν μπορείτε να δείτε τα βίντεο, εγκαταστήστε τον divX codec: PC version   Mac version

Κεντρική Θεματική Σελίδα

 



[1] Την ημέρα σύνταξης του κειμένου η ιστοσελίδα δεν λειτουργούσε. Για πληροφορίες, επισκεφθείτε το site της διοργανώτριας Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (www.etpe.gr)