Μετά μουσικής!

 

του Τριαντάφυλλου Μηταφίδη

 

Ηχούσε ως «τραγική ειρωνεία» το σλόγκαν του φετινού εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας των Εκπαιδευτικών (5 Οκτωβρίου) «καλύτερες συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών σημαίνει καλύτερες συνθήκες μάθησης των μαθητών/μαθητριών», καθώς οι «μπάντες» και τα συνθήματα των μαθητών/τριών των Μουσικών Σχολείων, που κατέβηκαν για μια ακόμα στους δρόμους, έσπασαν την εκκωφαντική  σιωπή του ΥΠΕΠΘ για την απαράδεκτη κατάσταση που βασιλεύει και στη Μουσική Παιδεία.

Στον εικοστό χρόνο λειτουργίας τους τα 35 Μουσικά Σχολεία της χώρας στερούνται μόνιμου προσωπικού, καθώς το ΥΠΕΠΘ αρνείται να καλύψει τις πάγιες διδακτικές ανάγκες με την καθιέρωση επαρκών οργανικών θέσεων, με αποτέλεσμα να χάνονται 15.000 ώρες διδασκαλίας τη βδομάδα! Στα 900 κενά διδακτικού προσωπικού πρέπει να προσθέσουμε:

·   το θεσμικό-νομοθετικό αλαλούμ, καθώς είμαστε η μοναδική χώρα στην Ε.Ε. με «αδιαβάθμητη» τη μουσική εκπαίδευση η οποία κυριολεκτικά βολοδέρνει μεταξύ ΥΠΕΠΘ και Υπουργείου Πολιτισμού

·   τη μη εφαρμογή του νόμου για τη χορήγηση τίτλων σπουδών και για τη μουσική προκαταρκτική Παιδεία στα Δημοτικά Σχολεία

·   την τρομερή καθυστέρηση στην προμήθεια μουσικών οργάνων

·   την ανυπαρξία Αναλυτικών Προγραμμάτων και ενιαίων βιβλίων για τα μουσικά μαθήματα    

Ηχούν ως «τραγική ειρωνεία» οι μεγαλόστομες διακηρύξεις των κυβερνώντων για «προτεραιότητα στην Παιδεία και τον Πολιτισμό», καθώς η χώρα μας διατηρεί σταθερά τη  θλιβερή θέση  του ουραγού στις δημόσιες επί του ΑΕΠ εκπαιδευτικές δαπάνες όχι μόνο ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής  Ένωσης αλλά και στις χώρες του ΟΟΣΑ, οι οποίες διαθέτουν κατά μέσο όρο το 5,9% έναντι του 3,48% που διαθέτει η χώρα μας.

Προτεραιότητα στην Εκπαίδευση σημαίνει πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερους μισθούς ώστε «να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας», όπως διακηρύσσουν οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση, αθετώντας τις προεκλογικές της υποσχέσεις, επιμένει να διατηρεί τους μισθούς των εκπαιδευτικών σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα. Για παράδειγμα οι μισθοί των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση βρίσκονται στο 60% περίπου των μισθών των συναδέλφων τους σε διάφορες χώρες της Ευρώπης ή και στο 70% του μέσου όρου όλων των χωρών του ΟΟΣΑ!

Εκπαίδευση με ποιότητα σημαίνει επίσης ανανέωση του εκπαιδευτικού δυναμικού. Σημαίνει ότι η Πολιτεία, αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα του ρόλου των εκπαιδευτικών, οφείλει να θεσμοθετήσει πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια υπηρεσίας.

Εκπαιδευτικοί με ποιότητα σημαίνει τη θεσμοθέτηση επιτέλους της παιδαγωγικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των υποψηφίων εκπαιδευτικών που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτη στους καθηγητές. Σημαίνει άμεση θεσμοθέτηση της ετήσιας επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Εκπαιδευτικοί με ποιότητα σημαίνει διασφάλιση της παιδαγωγικής ελευθερίας στην άσκηση του έργου τους και όχι δημιουργία μηχανισμών χειραγώγησης.

Αν η κυβέρνηση θέλει να γίνει πιστευτή για τις διακηρύξεις της, ας υλοποιήσει έστω και κάτι από τα παραπάνω. Έστω με την ευκαιρία της 5ης Οκτωβρίου.

 

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, «ΕΠΩΝΥΜΩΣ»

8/10/07